بارخدايا! توانايي نيکو راهنمايي کردن را به من ارزاني ده و شرح صدري به من عطا فرما تا جايگاه امني براي رنج ها و اسرار انسان ها باشم.اگر در اين راه اندوهگين شوم يار و غمخوارم تويي و اگر نوميد شوم اميدم تويي.(اقتباس از صحيفه سجاديه) آرامش زندگی

اسلایدر

بازدید:
تاريخ : 1395/02/25
فراموش نکنيم که بسياري اوقات در زندگي وقتي به در بسته‌اي مي‌رسيم و يکصد کليد در دستمان است، هرگز نبايد انتظار داشته باشيم که کليد در بسته همان کليد اول باشد.
شايد مجبور باشيم صبر کنيم و همه صد کليد را امتحان کنيم تا يکي از آنها در را باز کند. گاهي اوقات کليد صدم کليدي است که در را باز مي‌کند و شرط رسيدن به اين کليد امتحان کردن نود‌ و نه کليد ديگر است.

يادمان باشد که زندگي را هرگز نخواهيم فهميد اگر کليد صدم را امتحان نکنيم فقط به اين خاطر که نود و نه کليد قبلي جواب ندادند.
از روي همين زمين خوردن‌ها و دوباره بلندشدن‌هاست که معناي زندگي فهميده مي‌شود و ما با توانايي‌ها و قدرت‌هاي درون خود بيشتر آشنا مي‌شويم.

قانون زندگی٬ قانون باورهاست
بزرگان زاده نمی‌شوند٬ ساخته می‌شوند


یکی از دلایل توقف رشد،
"مقایسه” است.

همیشه خود را با `هدف” های خودتان مقایسه کنید نه با دوستان و همکارانتان.
باید ببینید توانایی های شما چیست و خواسته های شما کدام است؟

نه اینکه دیگران چه کرده و می کنند.
همیشه کسانی هستند که دارایی کمتر یا بیشتر از شما دارند.
هیچ یک از اینها ملاک نیست.

خود را فقط با هدف ها و تواناییهای خود مقایسه کنید./ل







هر کس دنیا را
از زاویه دید خود قضاوت میکند...

گاهی بهتر است
جای خودرا برای بهتر دیدن
عوض کنید
هیچوقت در زندگی تان به خاطر احساس ترس عقب ننشینید.
همه ی ما بارها این جمله را شنیده ایم که «بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟ مثلاً اینکه بمیرید؟
اما مرگ بدترین اتفاقی که ممکن است برایتان رخ دهد نیست …»
بدترین اتفاق در زندگی این است که اجازه دهید در عین زنده بودن،
از درون بمیرید.

مارتين سليگمن





لیلا مقدم, [۱۰.۰۵.۱۶ ۱۰:۲۴]
 ما قرار نیست عصبانیتمان را فرو بخوریم،
فرو خوردن عصبانیت مانند خوردن سم است.
به مرور زمان ما را ضعیف و خسته میکند .قرار است با تمرین یاد بگیریم عصبانیتمان را تبدیل به جیغ ، داد، ناسزاگویی، قهرکردن ،در کوبیدن، طعنه زدن،شکستن وسایل، تهدید کردن، یا برخورد فیزیکی نکنیم!
لحظه ای درنگ کنیم و اجازه دهیم شرایط کمی آرام شود وبعدشفاف و کوتاه مشکل خود و انتظارمان از طرف مقابل را به زبان بیاوریم،
و قبول کنیم قرار نیست همه به حرف من گوش دهند یا گونه ای رفتار کنند که من دوست دارم، قرار است به یک راه حل منطقی برسیم، حتی اگر آن راه حل این است که قبول کنیم که راه حلی نیست...!






بازدید:
تاريخ : 1395/02/21
اعیاد شعبانیه مبارک



شاه عبدالعظیم 20 اردیبهشت




بازدید:
تاريخ : 1395/02/19




دکتر کریمی ثانی, [۰۷.۰۵.۱۶ ۰۹:۰۵]

موضوع: اختلال بيش فعالي كودك از نوع فقدان توجه
براي اين اختلال نه نشانه مطرح شده است و چنانچه فرد شش يا بيش از شش نشانه را داشته و اين نشانه ها با سطح رشدي او همخواني نداشته و تاثير مستقيمي بر عملكرد اجتماعي، تحصيلي بگذارد فرد مبتلا به اين اختلال است.
نشانه ها:
١- اغلب از عهده توجه دقيق به جزئيات بر نمي آيد.
٢- اغلب نمي تواند بر تكليف يا بازي تمركزم كند.
٣- اغلب وقتي به طور مستقيم مورد خطاب قرار مي گيرد انگار نمي شنود.
٤- اغلب از دستورالعمل ها پيروي نمي كند و از عهده انجام تكاليف مدسه بر نمي آيد.
٥- اغلب در سازماندهي تكاليف و فعاليت ها مشكل دارند.
٦- اغلب از پرداختن به تكاليفي كه مستلزم تلاش ذهني مداوم است اجتناب مي كنند.
٧- غالبا اشياي ضروري براي انجام دادن تكاليف يا فعاليت ها را گم مي كند.
٨- اغلب بر اثر محرك هاي نامربوط سريعا دچار حواس پرتي مي شود.
٩- اغلب در فعاليت هاي هر روزه فراموشكار است.
نقل: كريمي ثاني، ١٣٩٥
منبع: كتاب  راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات رواني، ترجمه هاشمي ميناباد و عرب قهستاني، ١٣٩٤




مراسم بازگشایی دفتر علمی انجمن مشاوره دانشگاه آزاد واحد تبریز با حضور مدیر گروه جناب آقای دکتر پناه علی و اساتید این رشته آقایان دکتر واحدی ، دکتر اسماعیل پور ، دکتر اقدسی و دکتر کریمی ثانی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت در این دانشگاه برگزار گردید./ل




لیلا مقدم ، 16،05،02 ، 18:15
هشدار دهنده ها در خودکشی نوجوانان و جوانان



موارد زیر می تواند زنگ خطری برای خودکشی در افراد باشد. والدین در صورت مشاهده باید با روانشناس مشورت کنند:
۱. یادداشت‌های خودکشی
۲. تهدیدها: تهدیدها ممکن است مستقیم («من می‌خواهم بمیرم.»، «من خودم را می‌کشم.») یا متأسفانه، غیرمستقیم («دنیا بدون وجود من بهتر خواهد بود.»، «در هر صورت کسی دلش برای من تنگ نخواهد شد.») باشد.
۳. تلاش‌های  گذشته برای خودکشی
۴. افسردگی
۵.تلاش برای آسیب رساندن به خود
۶.عدم توانایی در تمرکز یا تفکر عقلانی
۷.تغییرات در عادات فیزیکی و ظاهر





بازدید:
تاريخ : 1395/02/12
لیلا مقدم, [۰۱.۰۵.۱۶ ۱۹:۲۳]

«من معلّم هستم»
هرشب از آينه ها می‌پرسم :
به کدامين شيوه ؟
وسعت ِ ياد ِ خدا را
بکشانم به کلاس؟
بچه ها را ببرم تا لب ِ درياچه یِ عشق؟
غرق ِ دریایِ تفکّر بکنم؟
با تبسّم يا اخم؟
«من معلّم هستم»
نيمکت ها نفس ِ گرم ِ قدم‌هایِ مرا می‌فهمند
بال هایِ قلم و تخته سياه
رمز ِ پرواز ِ مرا می‌دانند
سيب ها دست ِ مرا می‌خوانند
«من معلّم هستم»
درد ِ فهميدن و فهماندن و مفهوم شدن
همگی مال ِ من است.

روز معلم های مهربان مبارک





 آرامش زندگی , [۰۱.۰۵.۱۶ ۱۹:۲۴]
توصیه به مردانی که علاقه به زندگی مشترک خوب دارند  شنونده خوبی باشیدوقتی همسرتان در کنار شما می نشیند و شروع به حرف زدن درباره مشکلاتش می کند، لازم نیست بلافاصله راه حلی را به او پیشنهاد کنید. او فقط می خواهد شما به او توجه داشته و او را همراهی کنید. با توجه کردن به حرف های او می توانید بذر صمیمیت را در قلب اش بکارید به یاد داشته باشید هنگام طرح مشکلات توسط همسرتان هرگز راه حل ارایه ندهید و چاره جویی نکنید. آن چه شما به او پیشنهاد می دهید هرگز چیزی نیست که او می خواهد او هرگز شما را به عنوان یک وکیل، داور یا پزشک انتخاب نکرده و منظورش این نیست که با شنیدن مشکلاتش به او راه حل نشان بدهید. به همسرتان احترام بگذاریدیکی از ویژگی های شوهر خوب این است که همیشه به همسرش احترام بگذارد. کسی که این مورد را به اضافه خوب شنیدن رعایت کند، به طور قطع لحظات خوشی را در کنار همسرش خواهد گذراند.یکی از نشانه های احترام این است که مرد از انتقاد یا سرزنش کردن همسرش پرهیز کند. هرگز همسر خود را به خاطر انتخاب لباس، نوع آشپزی، نظافت خانه یا نوع برخورد با بچه ها سرزنش نکنید. شاید از نظر شما چنین کاری از روی صمیمیت با همسرش باشد، اما باور داشته باشید عیب جویی و انتقاد برای همسرتان آزادهنده و مخرب صیمیمت است. همسرتان نباید احساس کند شما همانند یک بچه با او رفتار می کنید و هر حرف یا حرکت او را تحقیر می کنید. این یکی از سموم خطرناک در زندگی مشترک است.   @Arameshezendegy  

از قضاوت پرهیز کنیدهمیشه قضاوت های تند و نابجا، هر نوع رابطه ای را خدشه دار می کند. هیچ کس زندگی با فردی بدبین را دوست ندارد و حاضر نیست حتی چند ساعتی او را تحمل کند، اگر شما عادت دارید از هر عمل و رفتار همسرتان برداشت سویی داشته باشید به طور قطع زندگی مشترک شما دوام زیادی نخواهد داشت. با همسرتان گفت و گو کنیدزنان احتیاج به صحبت کردن دارند تا آرام شوند. بنابراین در هر روز زمانی را به گفت و گو با همسرتان اختصاص بدهید. درباره نیازها و خواسته های همدیگر حرف بزنید و به او بگویید چه احساسی نسبت به وی دارید. مراقب باشید او را به موقعیت تدافعی نکشانید. موقع گفت و گو، به او بگویید که از ازدواج با او خوشحال هستید و تاکید کنید او بر زندگی تان تاثیرگذار بوده است. زندگی مشترک سالم و پایدار، حاصل یک گفت و گوی خوب است. مسائل شخصی را به زندگی مشترک سرایت ندهیددر یک زندگی مشترک باید مراقب باشید که دیگر «من» وجود ندارد و بعضی وقت ها باید از نیازها و خواسته های خود دست بکشید. زمانی که مرد مسائل شخصی و عقده های پنهانی خود را در زندگی مشترک عنوان کرده و تمام عقده هایش را بر سر همسر خود خالی می کند. در حقیقت به سست کردن پایه های زندگی مشترک دست می زند. مقتدر و کار آمد باشید به همان نسبت که مردان از قدرتمند بودن لذت می برند، زنان نیز از داشتن مردی مقتدر و توانا در کنار خود لذت می برند. به همسرتان نشان بدهید که مرد کار و تلاش هستید و چنانچه خود را فردی ضعیف و تنبل نشان بدهید، در چشم همسرتان فردی آزاردهنده و بی لیاقت جلوه خواهید کرد و هرگز همسرتان از شما به عنوان شوهری خوب و مسولیت پذیر تشکر نخواهد کرد. یک مرد خوب کسی است که رازعشق را می داند و خوب بلد است طرف مقابلش را چطور تحسین کند و او را هرگز با طناب نیازش اسیر خود نسازد./ل




  1  2